Η τοπική κοινωνία κοντά στους νέους

Σε συνέχεια του προηγούμενου άρθρου που αναρτήθηκε στις 28-2 , διαπιστώθηκε η απόσταση που κρατούν οι νέοι από τα τεκταινόμενα της κοινωνίας . Τι κάνει όμως η τοπική κοινωνία γι’αυτό,η οποία έχει επαφή και με τους φορείς αγωγής –σχολεία, συλλόγους-και έχει στη διάθεση της τους κατάλληλους μηχανισμούς;

Ο γράφων λοιπόν επιχειρεί να προτείνει συγκεκριμένες δραστηριότητες με τις οποίες θα μπορούσαμε να αποκαταστήσουμε το χάσμα με τους νέους.

 

Σε μια νέα περιοχή λοιπόν όπως διαμορφώνεται στον Παπάγο και Χολαργό υπάρχουν όλων των ειδών οι επαγγελματίες Αυτοί θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν στο πλαίσιο ενός σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού και να βοηθήσουν τους μαθητές να επιλέξουν τις σπουδές τους.

Είναι κοινό μυστικό σε μικρούς και μεγάλους ότι η σεξουαλική ζωή των νέων αρχίζει από μικρές ηλικίες .Δε θα έπρεπε λοιπόν να δοθεί έμφαση σε θέματα σεξουαλικής αγωγής ;Μάλιστα οι δήμοι αξιοποιώντας τους δημότες τους και σε συνεργασία με τα σχολεία ή το υπουργείο Παιδείας να αγγίξουν επί της ουσίας το ζήτημα αυτό που πλήττει πολύπλευρα τους νέους . Έως τώρα η κοινωνία στρουθοκαμηλίζει.

Είναι γνωστό ότι στο προάστιο μας διαμένουν πολλοί καλλιτέχνες από διάφορους χώρους. Γιατί να μη διοργανωθούν ανοικτές συζητήσεις ελεύθερα χωρίς περιορισμούς προκειμένου να δώσουμε σε μικρούς και μεγάλους ερεθίσματα για σκέψη και προβληματισμό επί παντός επιστητού;

Γνωρίζοντας όλοι το Γολγοθά που διαβαίνουν οι υποψήφιοι για τα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας , η δημιουργία άρτια οργανωμένων αναγνωστήριων και βιβλιοθηκών-και με ηλεκτρονική πρόσβαση-θα έδινε μια ανάσα στην προσπάθεια των νέων…

Έχοντας πρόσβαση σε διάφορες επιδοτήσεις οι δήμοι μπορούν να εμπλουτίσουν τον εξοπλισμό των σχολείων με νέους υπολογιστές , σε συνεργασία πάντα με το αρμόδιο υπουργείο, στοχεύοντας στην αναβάθμιση του μαθήματος των πολυμέσων.

(το οποίο ως γνωστόν τις περισσότερες φορές αποτελεί άλλη μια ‘‘ώρα του παιδιού .. .”).

Δρόμοι για ποδήλατα και οργάνωση αγώνων στον Υμηττό -ποδηλασία, τρέξιμο- θα δώσουν στους νέους το κίνητρο για φυσική και οικολογική ζωή.

Διαγωνισμοί καινοτόμων ιδεών σε μαθητές γυμνασίου και λυκείου ωθούν για πνευματική καλλιέργεια με κοινωφελή σκοπό .

Αν ο νέος νιώσει την τοπική κοινωνία δίπλα του τότε σίγουρα θα δει με άλλη πιο θετική ματιά το ρόλο του σε αυτή.

Βούληση για έργο ουσίας απαιτείται από τους ιθύνοντες και όραμα για τους νέους, όχι μόνο ανδριάντες και μεγαλεπήβολες τελετές . . .

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΔΕΜΕΣΤΙΧΑΣ

ΚΑΘ. ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ

website: www.kks.gr